Saturday, May 18, 2013
II Periood
Mida tähendab ristkasutatav info ja selle koordineerimine?
On info millele on ära määratud ligipääsu õigused erinevatele grupiliikmitele.Kordineerimine on see kes saab materjali muuta, lugeda
Milleks on grupitöö tarkvara vajalik?
Et oleks võimalik ka teha töid siis kui gruppiliikmetel ei ole võimalik koguaeg kokku saada.
Siis võimaldab grupitöö tarkvara vahetada infot pikkade vahemaade tagant.
Kuidas toetavad erinevad tarkvaralised lahendused grupi sidusust?
On erinevaid võimalusi nt. skype võimaldab suhelda reaalajas rohkem kui kaks inimest korraga ja ka video suhtlust kuid seda ainult kaks inimest korraga. OoVoo võimaldab mitmel inimesel korraga video kaudu suhelda. Google calendar-iga saab märkida ära milla saab kokku saada nt. Oovoo's.
Mis vahe on reaalsel ja virtuaalsel grupitööl?
Reaalne on see kui saadakse kokku IRL-is. virtuaalne grupiöö on see kui kasutatakse grupitöö tarkvara , et tega töid, jagada infot etc.
Mis määrab grupitöö tõhususe grupitöö tarkvarasid kasutades?
Õigete tarkavarade kasutus, kõikkide osapoolte kokku saamiste aega kinnipidamine.
Millest sõltub grupitöö edukus?
Suhtlemine, infojagamine, ettepanekute tegemine.
On info millele on ära määratud ligipääsu õigused erinevatele grupiliikmitele.Kordineerimine on see kes saab materjali muuta, lugeda
Milleks on grupitöö tarkvara vajalik?
Et oleks võimalik ka teha töid siis kui gruppiliikmetel ei ole võimalik koguaeg kokku saada.
Siis võimaldab grupitöö tarkvara vahetada infot pikkade vahemaade tagant.
Kuidas toetavad erinevad tarkvaralised lahendused grupi sidusust?
On erinevaid võimalusi nt. skype võimaldab suhelda reaalajas rohkem kui kaks inimest korraga ja ka video suhtlust kuid seda ainult kaks inimest korraga. OoVoo võimaldab mitmel inimesel korraga video kaudu suhelda. Google calendar-iga saab märkida ära milla saab kokku saada nt. Oovoo's.
Mis vahe on reaalsel ja virtuaalsel grupitööl?
Reaalne on see kui saadakse kokku IRL-is. virtuaalne grupiöö on see kui kasutatakse grupitöö tarkvara , et tega töid, jagada infot etc.
Mis määrab grupitöö tõhususe grupitöö tarkvarasid kasutades?
Õigete tarkavarade kasutus, kõikkide osapoolte kokku saamiste aega kinnipidamine.
Millest sõltub grupitöö edukus?
Suhtlemine, infojagamine, ettepanekute tegemine.
Tutvustus
Olen Kaarel Pilov
Õpin Kehtna MTK-s, töötan Stockmann AS-is
Grupitöö tarkvaradest olen kokkupuutunud Facebooki, Skype, ooVoo, Google erinevate võimalustega,AIM etc.
Tugevuseks on mitmete erinevate tarkvarade kasutus, tegelenud ka PHP, CSS, HTML, MYSQL-iga.
Kasutan Skype-i, ja vahepeal Facebook-i.
Soovitan Skype-i
Õpin Kehtna MTK-s, töötan Stockmann AS-is
Grupitöö tarkvaradest olen kokkupuutunud Facebooki, Skype, ooVoo, Google erinevate võimalustega,AIM etc.
Tugevuseks on mitmete erinevate tarkvarade kasutus, tegelenud ka PHP, CSS, HTML, MYSQL-iga.
Kasutan Skype-i, ja vahepeal Facebook-i.
Soovitan Skype-i
Friday, May 17, 2013
Arvestus
Pakkuda välja lahendus:
Ettevõttele, milles töötate IT-spetsialistina on peakontor Tallinnas ja kontorid Tartus, Narvas ja Pärnus. Otsustati, et paberimajandus on vaja viia üle interneti. Ettevõtte tegutseb fotograafikaga. Ettevõte ei ole väga suur. Igas kontoris töötab 3-6 inimest.
Loodavas keskkonnas peaksid olema järgmised funktsionaalsused
1. Materjalide jaotus
2. Suhtlus (sünkroonselt)
3. Kalender-ajahaldus
4. Veebileht
5. Teated
6. Asünkroonne arutelu keskkond
7. Piltide ladustamis-, kommenteerimiskeskkond
8. Võimalus hallata projekte
Lahendus peaks olema välja toodud lahendused, mis oleks:
• tasuta
• mõõduka tasu eest kuni 75 € kuus
• tasu eest kuni 500 € kuus
Võimaluste juurutamise juures tuleks mõelda, erinevate platvormide peale (Win, Mac OS X, Android). Ettevõte kasutab nii laua-, süle- ja tahvelarvuteid ning nutitelefonid.
Tööd tuleks välja jagada DropBoxi kaudu. Saata õpetaja tiina [ät] kehtna.edu.ee avalik link.
Thursday, May 9, 2013
Intranet ja ekstranet
Ettevõtetes, kus antakse
üksteisele andmeid digitaalkujul edasi, on korralikult toimiv intraneti keskkond ideaalseks andmevahendajaks. Üha
enam on kasutuses keskkondi, mille sees on ajaplaneerimise vahendid,
suhtlusvahendid, ühiselt kasutatavad andmebaasid, meeldetuletused, tööaja arvestused jms. Firma
sisemine suhtluskeskkond võimaldab edukat infovahetust töötajate ja juhtkonna vahel, aitab saada paremat ülevaadet
ettevõttes toimuvast ning vajadusel oma aega planeerida.
Ekstranet on defineeritud kui internetipõhine eravõrk, on tavaliselt piiratud juurdepääsuga kasutajanime ja salasõnaga. Kasutada saavad nii firmade klientid kui ka äripartnerid.
Neid koos kasutada saavad ettevõtted, mis on suured, kus intraneti kasutamine lihtsustab töötajaskonna omavahelist suhtlust ja andmevahetust ning kus töö iseloom või äriline suunitlus vajab ka teiste firmadega koostööd läbi või klientidega suhtlemist.
Näitena võiks tuua Eesti Energia, millel on olemas intranet ning iseteeninduse portaal on üks ekstraneti võimalusi. Samuti Elion, Elisa, Eesti post jt. Saku Suurhall kasutab samuti ekstranetti.
Iga ettevõte ei vaja. Väikeettevõttel piisab ainult Intranetist, et andmeid hoida või kui firma asub erinevates asukohtades. Osadel väikeettevõtetel pole ka intranetti vaja, saadakse hakkama ka näiteks ainult e-mailiga infot vahetades. Kõik oleneb ikkagi ettevõtte iseloomust ja vajadusest.
Suurettevõttel on intranet kindlasti vajalik aga ekstranet sõltuvalt vajadusest.
Ekstranet on defineeritud kui internetipõhine eravõrk, on tavaliselt piiratud juurdepääsuga kasutajanime ja salasõnaga. Kasutada saavad nii firmade klientid kui ka äripartnerid.
Neid koos kasutada saavad ettevõtted, mis on suured, kus intraneti kasutamine lihtsustab töötajaskonna omavahelist suhtlust ja andmevahetust ning kus töö iseloom või äriline suunitlus vajab ka teiste firmadega koostööd läbi või klientidega suhtlemist.
Näitena võiks tuua Eesti Energia, millel on olemas intranet ning iseteeninduse portaal on üks ekstraneti võimalusi. Samuti Elion, Elisa, Eesti post jt. Saku Suurhall kasutab samuti ekstranetti.
Iga ettevõte ei vaja. Väikeettevõttel piisab ainult Intranetist, et andmeid hoida või kui firma asub erinevates asukohtades. Osadel väikeettevõtetel pole ka intranetti vaja, saadakse hakkama ka näiteks ainult e-mailiga infot vahetades. Kõik oleneb ikkagi ettevõtte iseloomust ja vajadusest.
Suurettevõttel on intranet kindlasti vajalik aga ekstranet sõltuvalt vajadusest.
Viimasel ajal on hakanud ekstraneti ja
intraneti suur vahe kaduma, sest mõlemad võimaldavad organisatsiooni
elektroonilistele ressurssidele kaugelt ligipääsu. Põhierinevus pigem piirdub ligilubatavate kasutajagruppidega.
Intranetis kasutatavad lahendused:
- Siseuudised
- Foorum
- Kohalolek (puhkused, haiged,
lähetused, majast ära)
- Sünnipäevad
- Pildigalerii
- Failid ja dokumendid
- Ajaplaneerimine
Ekstranetis, kasutatavad lahendused:
- Veebipood
- Netipank
- Andmebaasid
- Erinevate teenuste kasutamine
Sunday, February 3, 2013
Ressursi haldustarkvara
iScala ERP äritarkvara
iScala on täielikult integreeritav
ettevõtte ressursside planeerimise (ERP) tarkvarapakett, mis toetab kõiki
ettevõttes teostatavaid tööoperatsioone. Alates finantside juhtimise ja
logistikaprotsessidest kuni hoolduse ja hankeahelate halduse, tootmise
juhtimise ning kliendisuhete, põhivarade, lepingute, ressursside jt.
protsesside halduseni ning sisaldab mitmeid ühilduvusvõimalusi, täites kõiki
tänapäeval ärihaldustarkvaradele esitatavaid nõudeid.
Epicori ERP on äritarkvara, mida
kasutab enam kui 20 000 klienti rohkem kui 150 riigis, sihtgrupiks on keskmise
suurusega ja suuremad kohalikud ettevõtted ning rahvusvahelised, mitmes riigis
tütarettevõtteid omavad ettevõtted.
Edendamaks erinevate rahvusvaheliste
ettevõtete äritegevust, võimaldab Epicor iScala:
- riikidepõhiseid seadistusi,
- valuutade haldust,
- mitmekeelsust ja
- integreeritavat funktsionaalsust.
Süsteemis saab luua piiramatu arvu
ettevõtteid, need võivad olla omavahel kas seotud või sidumata, neid on
võimalik kasutada paljudes keeltes ja soovi korral saab neid konsolideerida.
iScala
põhimoodulid:
- pearaamat,
- müügi- ja ostu- reskontro,
- müügi- ja ostu- tellimused,
- ladu,
- põhivara,
- palk,
- tootmise haldus,
- projektijuhtimine,
- hooldusjuhtimine,
- lepingute haldus,
- võimalus pidada sularaha arvestust,
- teostada erinevate kontserni ettevõtete konsolideerimist jne.
iScalaga kaasnevad
integreerimisvõimalused võimaldavad teil konfigureerida äriprotsesse ning
ühendamist teie sisemiste ja väliste tarneahelatega ülevaatlikkuse ning
automatiseeritud kauplemise saavutamiseks. Seeläbi vähendades tegevuskulusid,
lühendades tsükli ajalist pikkust ning andes pakkumist ja nõudlust puudutavat
informatsiooni selleks, et ärialaseid otsuseid oleks võimalik teha suurema
kindlustundega.
Thursday, January 31, 2013
E-posti keskkondade võrdlemine
|
Võrrelge kahte erinevat e-posti keskkonda.
Millised
on selle tarkvara funktsionaalsused?
|
Millised
on selle tarkvara funktsionaalsused?
|
|
I võrdlusobjekt
...............www.gmail.com.................
|
II
võrdlusobjekt
................www.hotmail.com.................
|
|
Turvalisus
|
||
Takistab enam kui
90% rämpspostist
|
||
Veelgi turvalisema meilisessiooni jaoks
kasutage HTTPS-protokolli
|
||
Usaldusväärsete saatjate vaatamine
sisendkaustas
|
||
Sisendkaust
|
||
Ühe manuse suurus meili kohta
|
25 MB
|
100 MB
|
Vaadake sisendkaustas videoid või fotode
slaidiseansse
|
||
Andke ühiskasutusse, kuvage ja redigeerige Microsoft Office'i dokumente
|
||
Vestelge oma Facebooki sõpradega sisendkaustas
|
||
Saatke fotode slaidiseansse
|
||
Juurdepääs kõigele
|
||
POP-kogum
|
||
Mobiilne juurdepääs kõikidelt
nutitelefonidelt
|
||
Exchange Active Sync (EAS)
|
Mida uut sa teada said nende kahe tarkvara
võrdlemisel?
Ise olen rohkem kasutanud hotmail.com
postkasti kuid pean tõdema, et nüüd on kogu postkast igasugust rämpskirju täis,
seega kavatsen üle kolida gmail.com postkasti.
Subscribe to:
Posts (Atom)