Ekstranet on defineeritud kui internetipõhine eravõrk, on tavaliselt piiratud juurdepääsuga kasutajanime ja salasõnaga. Kasutada saavad nii firmade klientid kui ka äripartnerid.
Neid koos kasutada saavad ettevõtted, mis on suured, kus intraneti kasutamine lihtsustab töötajaskonna omavahelist suhtlust ja andmevahetust ning kus töö iseloom või äriline suunitlus vajab ka teiste firmadega koostööd läbi või klientidega suhtlemist.
Näitena võiks tuua Eesti Energia, millel on olemas intranet ning iseteeninduse portaal on üks ekstraneti võimalusi. Samuti Elion, Elisa, Eesti post jt. Saku Suurhall kasutab samuti ekstranetti.
Iga ettevõte ei vaja. Väikeettevõttel piisab ainult Intranetist, et andmeid hoida või kui firma asub erinevates asukohtades. Osadel väikeettevõtetel pole ka intranetti vaja, saadakse hakkama ka näiteks ainult e-mailiga infot vahetades. Kõik oleneb ikkagi ettevõtte iseloomust ja vajadusest.
Suurettevõttel on intranet kindlasti vajalik aga ekstranet sõltuvalt vajadusest.
Viimasel ajal on hakanud ekstraneti ja
intraneti suur vahe kaduma, sest mõlemad võimaldavad organisatsiooni
elektroonilistele ressurssidele kaugelt ligipääsu. Põhierinevus pigem piirdub ligilubatavate kasutajagruppidega.
Intranetis kasutatavad lahendused:
- Siseuudised
- Foorum
- Kohalolek (puhkused, haiged,
lähetused, majast ära)
- Sünnipäevad
- Pildigalerii
- Failid ja dokumendid
- Ajaplaneerimine
Ekstranetis, kasutatavad lahendused:
- Veebipood
- Netipank
- Andmebaasid
- Erinevate teenuste kasutamine
No comments:
Post a Comment